Шановні учні! Це завдання вам на тиждень з 6 по 10 квітня!
1. Написати контрольний твір-опис природи за картиною Сергія Васильківського "Козача левада".
Діти, роботу ви пишете у робочому зошиті. Запис у зошиті повинен бути таким:
Шосте квітня
Контрольний письмовий твір-опис природи
в художньому стилі за картиною
Козача левада
План
1. Левада – затишний куточок рівнини біля озерця.
2. Зображені на полотні пора року та доба.
3. Соковита запашна трава.
4. Воли біля невеличкого озерця.
5. Трава випинається з-під сірого каміння.
6. Селяни під деревом на другому плані картини.
7. Зелена стіна лісу на обрії.
8. “Козача левада” – портрет ясноокої України.
Але перед написанням твору-опису опрацюйте наступний матеріал, щоб підготуватися до твору і зрозуміти, що і як писати. Зразок твору -опису, який поданий нижче, не для того, щоб його переписати, а для ЗРАЗКА! Ви складаєте свій твір -опис!!!
Сергій Іванович Васильківський (1854 - 1917) – один з найвідоміших українських художників кінця ХІХ – початку ХХ ст. Творча спадщина митця становить більше як три тисячі полотен.
Народився на Харківщині (м. Ізюм). Професійну освіту здобув у Петербурзькій академії мистецтв. Виїхавши у місіонерське відрядження за кордон, удосконалював живописну майстерність. Подорожував Францією, Італією, Північною Африкою. Багато працюючи на планеті, намагався передати колорит зображуваної місцевості, домогтися правдивості та емоційності. Після повернення на Батьківщину поселяється в Харкові й повністю віддається розробленню української тематики. Картини С.Васильківського зображують привільний український степ, тихі річки й ставки, краєвиди сіл та хуторів, розливи Дніпра та Дніпровських плавнів, затишних полян і левад. Відомий передусім як тонкий лірик, співець неповторної краси рідного краю. Зображував природу в її перехідних, мінливих станах. С.Васильківський не прагнув до розроблення в пейзажах соціальних мотивів, проте його картини сповнені такої чарівної краси й поезії, відзначаються такою витонченістю письма, що сміливо можуть змагатися з найдовершенішими зразками пейзажного живопису в світовому мистецтві. За А. Жаборюком.
Демонстрація репродукції картини “Козача левада”.

Бесіда.
· До якого жанру живопису слід віднести картину?
· Пояснити лексичне значення слова левада.
· Чому саме цей куточок обрав для змалювання художник? Що міг вбачати С.Васильківський у таких левадах?
· Яка пора року зображена на полотні? Який час доби? З чого це видно?
· Що зображено на передньому плані картини? на задньому плані?
· Чим приваблює колорит полотна? Який настрій навіває картина?
· До яких роздумів спонукає?
Коментар учителя.
Левадою в Україні звуть затишний зелений куточок рівнини побіля водойми. Колись у таких місцях охоче спинялися на перепочинок козаки та чумаки: тут можна було напоїти та попасти коней та волів. Часом поблизу левад люди оселялися назавжди.
Для С.Васильківського такі місця мали велику вагу. Він вбачав у левадах, як сам казав, “людські гнізда”, образ України.
Композицію (побудову) картини художникові підказав вигляд реальної левади, яких багато колись було поблизу Харкова. Писав художник з натури, навіть уже готовий твір виносив на луки, щоб ще раз перевірити окремі деталі. Працював без підмальовка, виключно кольором, що є ознакою найвищої майстерності. Писав картину протягом шести років.
Опрацюйте лексичний матеріал, який ви будете використовувати в творі
“відоме”
|
“нове”
|
Левада
Воли
Озерце
Вода
Трава
Каміння
Сонце
Небо
Туман
Вітер
Дерева
Селяни
|
Затишна, зелена, оточена могутніми деревами
Круторогі, покійні, ліниві, вайлуваті, трохи сонні
Невелике, неглибоке, заросле лепехою, наче око
Прохолодна, свіжа, лагідна, смачна, солодка
Зелена, соковита, свіжа, запашна, духмяна
Важке, сіре, незрушне, вгрузле в землю
Ясне, гаряче, золоте, щедре, розкішне
Блакитне, високе, бездонне, глибоке, безмежне
Ранковий, легкий, мерехтливий, лагідний, як молоко
Легенький, свіжий, ранковий, пестливий, грайливий
Крислаті, розложисті, столітні, могутні, міцні
Розважливі, спокійні, балакучі.
|
Складіть усний твір-опис за планом із використанням дібраного робочого матеріалу.
Напишіть твір-опис у чернетці, перечитайте та відредагуйте його.
Перепишіть у зошит.
Зразок твору.
Простяглась, розпросторилась затишна левада, розкинулась навколо невеликого озеречка. Середина гарячого літа. Легкий ранковий туманець молоком стелиться над розкішною духмяною травою.
Біля зарослого лепехою озерця – круторогі вайлуваті воли. На якусь мить відірвались вони від соковитої травиці й тягнуть сонні морди до прохолодної свіжої води. Некліпним блакитним оком вдивляється озерце у безмежне небо.
Повгрузало в землю важенне каміння. Та й з-під нього випинається розкішна зелена трава, буяє, нестримно тягнеться до сонця.
Трохи віддалік, у затінку високих крислатих дерев спочивають двоє селян. Спокійно й розважливо вони гомонять про щось між собою.
Зеленою стіною стоїть на обрії ліс. Ледь вимальовуються на темному його тлі обриси могутніх дерев.
А над усім цим – високе, бездонне в своїй глибині блакитне небо та щедре золоте сонце України.
“Козача левада” Сергія Васильківського – ніби краплина свіжої роси. Це затишний куточок рідної, такої прекрасної землі.
2. Підручник: параграф 38 - вивчити правила!
Виконати усно вправи 429, 430,433,435.
Письмово виконати вправи 431, 432,434.
3. Виконати письмово тести і відправити відповіді на перевірку.
Усі виконані завдання відправити до 8 квітня (включно) або на вайбер, або на пошту
Тести
1.Знайти правильний варіант:
А стома двадцятьма вісьма
Б ста двумдесятьом восьми
В стам двадцяти восьми
Г ста двадцятьма вісьма
Д на стах двадцяти восьми
|
2.Знайти правильний варіант:
А восьмисот дев'яноста
шістьом
Б восьмисот дев'яноста
шістьох
В вісьомастами дев'яностами
шістьма
Г вісімсот дев'яноста шістьох
Д вісьмомастами дев'яноста
шістьом
|
3.Знайти правильний варіант:
А шістьмастами сорока чотирма
Б шестистам сорокам чотирьом
В шістьмастами сорока
чотирьма
Г шестисот сорок чотири
Д шестисотого сорока
четвертого
|
4.Знайти правильний варіант:
А на сімсот восьмидесяти
трьох
Б на семистах восьмидесяти
трьох
В сімомстам вісімдесятьом
трьом
Г сімсот восьмидесяти трьох
Д семистам вісімдесятьом
трьом
|
5.Знайти правильний варіант:
А на дев'ятистах шестидесяти
шістьох
Б дев'ятистам шестидесяти
шістьом
В на дев'ятистах шістдесяти шести
Г дев'ятисот шістьохдесяти
шістьох
Д дев'ятьсот шістдесят шість
|
6.Знайти правильний варіант:
А мільону шести тисячам
трьомстам
Б мілліоном шістьма тисячами
трьома
В мільйону шести тисячам
трьомстам
Г мільйоном шістьма тисячам
трьома
Д мільоном шістьма тисячам
трьома
|
7.Знайти правильний варіант:
А чотирьмастами сорока
дев'ятьома
Б чотирмастами сорока дев'ятьма
В на чотирьох ста сорока
дев'ятьох
Г чотирьохсотим сорока
дев'ятим
Д на чотиристах сорока
дев'ятьох
|
8.Знайти правильний варіант:
А сімстам п'ятдесятьом
вісьмом
Б семиста п'ятдесяти восьми
В семисот п'ятдесятьох
вісьмом
Г семисотого п'ятдесят
восьмого
Д семистам п'ятдесяти восьми
|
9.Знайти правильний варіант:
А двохсотим шістдесят п'ятим
Б двумстам шістдесятьом
п'ятьом
В двомастами шестидесятьма
п'ятьома
Г двомастами шістдесятьома
п'ятьома
Д двумастами шістдесятьма
п'ятьома
|
10.Знайти правильний варіант:
А вісімсотим сімдесят третім
Б на восьмистах семидесяти
трьох
В на восьмистах сімдесяти
трьох
Г на вісімсот сімдесят трьох
Д восьмистам семидесяти трьом
|
11.Знайти правильний варіант:
А сімомастами п'ятидесятьма
чотирма
Б сьомастами п'ятдесятьома
чотирма
В сьомастами п'ятдесятьома
чотирьма
Г на семиста п'ятдесятьох
чотирьох
Д сімсот п'ятдесят чотирьом
|
12.Знайти правильний варіант:
А п'ятисот восьмидесяти двох
Б п'ятистам вісімдесяти двом
В п'ятистам вісімдесяти двох
Г п'ятьомстам восьмидесяти
двом
Д п'ятистам восьмидесяти двум
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий